Jag är inte dum i huvudet!

Jag förstår att många av er bara försöker hjälpa mig genom att tipsa om motion, och det tackar jag för. Ni är supergulliga, och era ord värmer så otroligt mycket! Men till er som i princip skriver "Jävla idiot, lyft på arslet och gå ut och spring!", så vill jag bara ge svar på tal: Jag förstår väl ändå själv att jag måste motionera! MEN än så länge är det första veckan på mitt projekt och det finns några delar som jag, nu under första veckan, väljer att koncentrera mig på:
1. Mitt ständiga sötsug
2. Mina dåliga matvanor
3. Min dåliga självdiciplin (som självklart påverkar motionen också, men just nu inom förhållandet till kost)

Hmpf, plötsligt fanns det jättemycket jag ville skriva om motion. Vet ni vad? Imorgon kommer ett inlägg om det!


Kommentarer
Postat av: sanna

Har en tävling på min blogg just nu där du kan vinna ett armband, allt du behöver göra är att kommentera det inlägget :P svara gärna på dagens fråga med om du går in ;) annars får du ha det så bra :)

2010-01-06 @ 22:27:46
URL: http://lolad.se
Postat av: Anonym

hallåå?? vad hände med veckans blogg? vi e ju nyfikna!

2010-01-06 @ 22:43:14
Postat av: J

Jag fårstår precis hur du menar, jag håller själv på att banta nu. Jag är nog i och för sig mindre än dig, jag är 164 cm och väger nu 67,3kg. Men det här med sockersuget är bland det värsta, men jag har ett tips till dig gumman. För min del hjälper det att motionera mycket, för då glömmer man att man vill ha sockret och sen så känner man sig nyttigare och då är det som att kroppen inte vill ha socker. Men försök att inte dricka läsk, då det triggar sockersuget!



Lycka till <3

2010-01-07 @ 08:45:36
URL: http://supergirly.blogg.se/
Postat av: Daniel

Man kan ju inte va för överambitiös om man ska bryta ett mönster.. småsteg till förändring. Kanske en promenad nångång utan ta bilen etc eller kanske bestämma att minska godisintaget med en dag i veckan.. dvs småsteg!

2010-01-07 @ 09:17:21
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: LIENE

Jag tror ng det är bra att skaffa bra matvanor först och sen motionera.

Annars om man inte har skaffat bra matvanor blir man bara extra hungrig efter man motionerat och då kanske man äter extra feta saker.

2010-01-07 @ 13:00:47
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0